20.06.2019

Mandag formiddag var en fejl på IT netværket årsag til, at EPJ ikke var tilgængelig i halvanden time, samtidig med at OpslagsEPJ ej heller var tilgængelig på grund af planlagt eftersyn.

Her på hospitalet og på de øvrige hospitaler i regionen betød det aflysning af enkelte planlagte operationer og aflysning af tider i ambulatoriet til stor gene for patienter og personale.

En del af de berørte  patienter valgte at tage hjem, mens andre ventede en ekstra time, og enkelte steder op til flere timer.

IT i Region Midtjylland beklager generne og er i gang med at sikre, at fejlen ikke opstår igen. Fremadrettet laver man eksempelvis  ikke serviceeftersyn på OpslagsEPJ i den travle tid, men i stedet på et tidspunkt med lav aktivitet, oplyser Rasmus Krejsager, It-driftschef.

Læs mere om hændelsen på Koncern It's intranet.


For yderligere information er du velkommen til at kontakte hospitalsdirektør Poul Michaelsen på tlf. 2137 5007 og leder af Sundheds-IT, Ole Zielke, på tlf. 2137 5002.