19.05.2017

På baggrund af erfaringer fra arbejdet med stresssygemeldte har arbejdspsykolog Lisa Nelholt fra Arbejdsmedicin i Herning skrevet pjecen "Leder for stressramt – når din medarbejder sygemeldes med stress".

Pjecen går i dybden med de konkrete spørgsmål, der mest trænger sig på: Hvordan opdager jeg, hvis min medarbejder er i farezonen? Hvordan kontakter jeg vedkommende bedst, når han/hun har sygemeldt sig, og hvordan ser den ideelle opstartsplan ud?

Pjecen er ment som en praktisk anvendelig vejledning. Den indeholder blandt andet cases, opstartsskema med råd om, hvordan man tilpasser det, og konkrete forslag til, hvordan man som leder kan gøre og sige både til den stressramte og afdelingen.

Fakta

Pjecen Leder for stressramt – når din medarbejder sygemeldes med stress (pdf) er en opfølgning til en pjece til patienter Efter Stress – om at komme tilbage på arbejde efter stress (pdf).

Pjecerne ligger også frit tilgængeligt på Arbejdsmedicins hjemmeside.


For yderligere information er du velkommen til at kontakte psykolog Lisa Nelholt, Arbejdsmedicin, på tlf. 7843 3540 eller kommunikationsmedarbejder Elisabeth Dørken, Arbejdsmedicin, på tlf. 7843 3557.