Patienten som samarbejdspartner i behandlingsforløbet
Samarbejde med patienten og pårørende er vigtig for at sikre optimale patientforløb og kontinuerlig kvalitetsudvikling.
Ved at inddrage og samarbejde med patienter og pårørende får sundhedspersonalet rig mulighed for at få tilbagemeldinger på, hvordan pleje og behandling opleves og i nogen grad, hvilken effekt patienterne oplever. Denne feedback har en positiv indflydelse på arbejdsmiljøet.
Læs mere:
- Patientens og pårørendes inddragelse som partnere, regional e-Dok retningslinje.
- Inddragelse af patienter og pårørendes oplevelser og erfaringer, regional e-Dok retningslinje.
- Inddragelse af borgerne i udvikling af kvaliteten af sygehusets ydelser, regional e-Dok retningslinje.
Brugerråd i Hospitalsenheden Vest
Hospitalsenheden Vest har etableret et brugerråd, hvor vi vil gå i dialog med brugerne af hospitalet med henblik på at højne kvaliteten på hospitalerne.