Hvis du har oplevet, at noget er gået galt i dit møde med hospitalet, vil vi meget gerne høre fra dig, så vi kan forhindre, at det samme sker igen.

Er der sket noget, så har du flere muligheder for at fortælle os om det. Det er helt op til dig, hvordan du vælger at kontakte os. Det vigtigste er, at vi på hospitalet hører fra dig, så vi kan hjælpe med at gøre tingene bedre.

Du kan kontakte personalet på afdelingen, hvor hændelsen er sket.

Du kan rapportere det, du har oplevet, i den danske patientsikkerhedsdatabase

Du kan være anonym i den rapport, du sender ind til databasen. Vi vil dog gerne opfordre dig til at skrive navn og e-mail eller telefonnummer, så vi har mulighed for at kontakte dig, hvis der er behov for flere oplysninger i forbindelse med din rapport.

Du kan kontakte kontakte hospitalsledelsen vedrørende det, der er sket. 

Du kan henvende dig til Patientkontoret i Region Midtjylland.

Dine rettigheder er os på sinde

En hændelse kan betyde, at du ønsker at klage eller søge erstatning. Søger du information om klager, erstatning, aktindsigt med mere?

På hospitalets hjemmeside under 'Rettigheder' kan du læse om, hvilke rettigheder du har som patient eller pårørende.

 

Video: Hjælp os med at blive bedre


Har du oplevet noget, du gerne vil rapportere? Se, hvordan du gør, i denne video - og hør, hvorfor det også er vigtigt for os at høre om dine oplevelser.

Vil du gerne give os input?

Vi vil meget gerne høre fra dig, hvis der mangler noget på hjemmesiden, eller hvis du har andre input. Du kan sende os en kommentar her nedenfor.